Op weg naar herstel en vervolg van onze reis

6 mei 2012 - Koh Chang, Thailand

We zijn sinds 25 april in Koh Chang om bij te komen en ik om te herstellen van een onverwachte wending in onze reis. De vele onderzoeken in het ziekenhuis in korte tijd en de onzekerheid over de uitkomsten hebben we op die momenten voor een deel onbewust ervaren. Door de rust en het niets doen op Koh Chang als ook de afstand van het ziekenhuis beginnen deze ervaringen een bewuster plekje te krijgen, er is veel gebeurd. Zoals eerder geschreven hebben we 11 mei een afspraak in het ziekenhuis maar de afgelopen dagen zijn we vanuit het ziekenhuis 2 maal geïnformeerd over een aantal uitslagen en die zijn erg gunstig! De kans is nu erg groot dat het een tijdelijke, lichamelijke beperkende situatie is en daar zijn we natuurlijk erg blij mee. De verstrekte medicijnen lijken hun werk goed te doen en sinds een dag of 4 voel ik me steeds beter worden. Ik begin weer praatjes te krijgen :-) en dat is een goed teken, tenminste qua gezondheid. Berryl moet nog even schakelen....haha. We hebben er beiden vertrouwen in dat mijn volledige herstel niet erg lang meer op zich laat wachten. Ons visum in Thailand loopt af op 13 mei en in eerste instantie zijn we erg zoekende geweest binnen Azië naar onze volgende bestemming. Dat leek Maleisië te worden maar bij ons beiden ging "ons hartje nog niet huppelen". Het lijkt erop dat door alle toestanden we ook een (tijdelijke) mentale breuk hebben met dit continent. Hoewel Azië natuurlijk fantastische natuur, cultuur en stranden heeft, ervaren we momenteel de in onze ogen mindere kant(o.a. hygiëne) sterker en deze associatie(al dan niet terecht) beleven we sterk. Aangezien we onze reis "Grensjeverleggen" hebben we genoemd, hebben we letterlijk de grenzen verlegd. We waren er al snel uit dat West Australië onze nieuwe bestemming zou worden, gewoon op gevoel. Toen we ons verder verdiepten in dit inmens grote land en dan met name de west kust, werden we hierin bevestigd. De route tussen Perth en Darwin(ongeveer 5000 km) blijkt uit vele verhalen op internet een prachtroute te zijn. Ook de foto's laten niets te wensen over. Parelwitte stranden met kristalhelder water, zwemmen/snorkelen met walvishaaien, wilde doflijnen voeren langs de kust, mooie natuurparken en de beroemde Outback van de Aussies zijn een aantal hoogtepunten. We hebben inmiddels een ticket geboekt naar Perth en gaan met een Camper de route afleggen om zodoende het optimale buitengevoel te kunnen ervaren. Door hier mee bezig te zijn voelen we onze energie weer terugkomen en zien er erg naar uit om weer te gaan verkennen en ervaren.
Koh Chang "gebruiken" we vooral als hersteloord en daar leent het zich prima voor. Het eiland heeft veel meer te bieden maar we nemen de tijd om zodoende volledig en goed te starten met ons Camper-avontuur in Australië

Zeg nooit nooit dus zullen we vast en zeker weer eens terugkeren in Thailand/Azië!

Dan wil ik iedereen zeer bedanken voor alle felicitaties op en rond mijn verjaardag, zowel op het blog als via mail en skype. Het was een bijzondere ervaring zo ver van huis. Geen bier, wijn, pinda's, muziek, familie, vrienden etc.... maar een flesje water(alcohol is nog streng verboden), rijst met kip en... uitzicht op zee. Een klein heimwee momentje maar we zijn het reizen nog lang niet zat!

1. Judith:
    6 mei 2012
    Lieve lieve mensen, wat fijn om te horen dat het herstel doorzet! En we kunnen ons voorstellen dat Azie even van de baan is... Nou weet ik een Aziatisch land wat wel érg fijn is en waar je hart echt meerdere huppeltjes kan maken....duurt nog even maar... in September is het Bali-time!! Wij zitten inmiddels weer lang en breed thuis met ons hoofd op Bali...
    Gaan jullie lekker plannen maken voor het fantastische Australie en geniet van zon zee strand en rijst met kip (oh en die thaise rijst met kip is lekker!!!hij zit nog vers in ons geheugen...) heel veel liefs en tot snel!Geniet! Dikke zoen.
  2. Alie:
    6 mei 2012
    Hoi. Ik heb jullie een privé bericht gestuurd op facebook. Ik weet niet of jullie daar regelmatig opkijken dus vandaar deze melding.Liefs van Alie
  3. Edith:
    6 mei 2012
    Hoi, wat een goed nieuws! Toch het verjaardagscadeau wat ik je toewenste :-).... Over die verjaardag, je zal wel gedacht hebben 'ik hoor niks van die Sprik', nou ja ahum.... ik had een mooie ecard maar die is zelfs bij mijzelf in de spam terecht gekomen :-(. Vandaag opnieuw geprobeerd, staat nu hoop ik wel goed in je mailbus, gewoon een volle week te laat Oeps! Sorry, maar beter laat dan nooit he ;-).
    Australië, wat geweldig!! Ben heel benieuwd hoe jullie het daar gaan ervaren, dat land staat hoog op mijn verlanglijstje! Have fun, en eerst 'the clean bill of health' nog even ophalen en lekker uitrusten! Dikke knuf!
  4. Gerard:
    6 mei 2012
    Hay, pioniers. Zo te lezen gaat et weer de goeie kant op met het herstel en de nieuwe plannen. Australië!?,sow heej. Da's ook niet ff in de buurt. Laat die aussies maar es kennis maken met jullie reislust. Kunnen jullie je daar in ieder geval wel verstaanbaar maken, nou jah...ehh je moet dan wel zo plat engelstalig praten maar dat zal voor jullie en Reinder zeker geen probleem zijn. Die brabbelt dr zo een eind op los nu die weer z'n spraakwaterval aan het herontdekken is, einde van je rust en stilte sus. Ga er weer ontzettend van genieten en hou ons op de hoogte,as et ff kan. Heel veel plezier met jullie vervolg-tour. Groetjes en liefs.