Een tocht van 1000 mijl begint bij een eerste stap

22 januari 2012 - Kampen, Nederland

Een mooie en toepasselijke spreuk van Lao Tse op een lief kaartje van RJ en Judith.

Reinder heeft inmiddels zijn eerste stap(pen) gezet en ik ben hartstikke trots op hem. Een uitdagend land als India in je eentje te beleven is toch heel wat anders dan met z'n tweetjes. In dat opzicht zal mijn landing in India zeer waarschijnlijk een stuk gemakkelijker worden.

Terwijl Reinder bezig is met zijn spirituele onderhoudwerkzaamheden, maak ik een (voorlopig) laatste rondje langs onze fantastische vrienden. Voor de eerste keer heb ik mijn rugzak gepakt, natuurlijk te zwaar. En dat zonder pumps en beautycase :o. Komende week nog maar een paar keer mijn rugzak in- en uitpakken om op het juiste gewicht te komen...

Vrijdag 27 januari vertrek ik naar Zwolle om een nachtje bij mijn ouders te logeren. Samen met Sandra (zus) en Ron (zwager) zullen zij mij de volgende dag naar Schiphol brengen. Ik ben er klaar voor en zie er erg naar uit om Reinder (in zijn Kurta) weer te zien.

1. Judith:
    22 januari 2012
    Hé lieve Berryl, bijna is het jouw beurt! Jeetje wat een onderneming is het toch... En wat een held die man van jou he? Stoer hoor dat ie daar in zn eentje zit en het indrukwekkende India al verkend. Enthousiast door alle mooie verhalen van Rein zou ik zó mee naar India willen, dat zal bij jou niet anders zijn...En jij gáát gewoon! lichtelijk jaloers maar zeker niet misgund denk ik aan jullie samen reizend over de wereld...wat een mooi vooruitzicht...Terwijl jij tien keer je tas in- en uitpakt gaan wij gewoon door met plannen hoe we de volgende week zullen indelen zodat we alle klanten niets tekort doen. Zucht...Succes met de voorbereidingen en de voorpret, oeh...ik voel de adrenaline! Tot van de week lieverd, Díkke kus!
  2. jacky en gea:
    Hey Berryl,
    Nog een weekje en dan Rein achterna echt lekker hoor je zult er inmiddels ook wel heel erg naar uitkijken wat ik me ook kan voorstellen ,we wensen jullie ook een heel fijne tyd toe samen en zullen zeker kontakt houden ,en geniet ervan want de tyd gaat heel hard en al helemaal als je het naar je zin hebt in een land waar je nog nooit geweest bent en van allerlei nieuwe indrukken opdoet,we zijn best wel beetje jalours maar geniet ervan en kalm aan doen samen .

Groetjes Jacky en Gea
  3. Edith:
    Heya Berryl,
    Die tas inpakken is al een reis op zich denk ik of niet :-)! Maar heerlijk meis dat je nu heel snel naar India kan vliegen en samen met Reinder allerlei avonturen beleven. Zo gaaf dat jullie dit doen, velen zijn jaloers! Ik wens je nog heel fijne week en veel sterkte met dat in en uitpakken :-) en daarna safe journey! Enjoy girl!
    Groetjes
    Edith
  4. Barbara en Haico:
    23 januari 2012
    Berryl,
    Volgens mij hoef je maar weinig in je tas te stoppen. Als ik Reinder zo zag vind je de laatste mode zo op de markt.
    Ik zeg neem de pumps en beautycase mee en kleding eruit.
  5. Frenne:
    23 januari 2012
    Berryl,

Veel plezier op jullie rondreis. Een hele bijzondere onderneming. Geniet ervan!!!

Gr,

Frenne
  6. Stef en Door:
    24 januari 2012
    Hey Reino, je eerste verhalen zijn bijzonder. Wel lang, we zijn benieuwd hoelang je dat gaat volhouden maar erg leuk om te lezen.
    Ber, wij wensen jou een hele goeie reis toe en bedenk dat je veel in India kunt kopen, sleep dus niet teveel mee. Tot over 1 week.
    Dikke kus van ons.
  7. Jorden:
    25 januari 2012
    Reino,

Laaielichter, je denkt toch niet dat wij dit allemaal geloven, je houdt ons niet voor de gek hoor!
    De foto's zijn niet vanuit de ashram maar vanaf de Pasar Malam in de Ijsselhallen.
    's Avonds in je 4-sterren hotel, met je pizza calzone en Rocky 1,2,3, 4 en 5 's avonds op filmnet en misschien nog wel een Tiroler.
    Je leert jezelf wel aardig kennen zo op deze zoektocht.
    Oh ja, wij kwamen je "best friend" Steven ook nog tegen hier in de Oudestraat, als pizzakoerier van New York Pizza.

Leo & Jorden.
  8. Marcel en Karin:
    26 januari 2012
    Hoi Berryl en Reinder,

Een hele goede reis naar India gewenst. Geniet van het weerzien van je mannetje. Maak er wat moois van met z'n tweëen. We zullen jullie volgen en lezen jullie verhalen met plezier.
    Pas goed op elkaar en neem het ervan.
  9. Geertina:
    27 januari 2012
    Hoi Reinder en Berryl,

ik wens jullie een hele mooie reis toe,met veel wijsheid, geluk en bovenal enorm veel plezier!! Ik ga jullie zeker volgen!! En mochten jullie perongeluk tóch nog in Sri Lanka belanden,doe dan even een berichtje, als jullie wat geregeld willen hebben;)
    groetjes Geertina