Terug naar Ubud

11 oktober 2012 - Ubud, Indonesië

Na een heerlijke week op Gili Trawangan zijn we dinsdag weer op de boot richting Bali gestapt. Uitgezwaaid door onze geweldige gastheer en tevens oude rocker Dian ploffen we neer voor een ruim 1,5 uur durende boottocht.  De zee is behoorlijk onrustig en meerdere passagiers krijgen een wat groene kleur in hun gezicht. Gelukkig schijnen Reinder en ik een sterke maag te hebben en maken deze boottocht zonder kleerscheuren mee.

Eenmaal in Padangbai aangekomen staat de taxi al op ons te wachten en na snel wat eten te hebben gekocht stappen we in om twee uurtjes later in Ubud aan te komen.

We voelen ons al gauw weer thuis bij Dana Sari, ons vaste slaapadresje inmiddels, en worden warm onthaald in Kafe. Ondanks drie weken afwezigheid weten ze feilloos wie we zijn.

Na een heerlijke en gezonde lunch neemt Reinder een massage en ga ik lekker op ons balkon met prachtig uitzicht over de rijstvelden zitten. 's avonds treffen we Ben, Herman, RJ en Judith weer bij XL Lounge en maken er een gezellige avond van.

Gisteren zijn we met Ben gaan fietsen door de omgeving van Ubud. Dat betekent dat je minimaal 50% aan het klimmen bent, maar als beloning aan het eind van de tocht ook weer mag afdalen. Ben weet feilloos de mooiste plekjes rondom Ubud te vinden en voordat we het weten zien we de mooiste vergezichten temidden van alle rijstvelden.  Moe maar tevreden sluiten we deze mooie fietstocht af bij een prachtige loungetent (Pommegranate) met uitzicht over de rijstvelden en zien we een prachtige zonsondergang.

Morgen vertrekken we naar Nieuw Zeeland. We hebben er erg veel zin in en kijken uit naar al het moois wat ons daar weer te wachten staat. We verwachten wel dat het vinden van een goede internetverbinding een evengrote uitdaging zal zijn als in Australie en mogelijk zijn we wat lastiger te bereiken of duurt het langer voordat we reageren. Ook zullen we wat minder vaak een verhaal op ons blog kunnen zetten. We zijn weer afhankelijk van de aanwezigheid van internetcafees.

We beginnen in ieder geval in Christchurch en gaan vanuit deze plek eerst het zuider eiland verkennen en daarna het noorder eiland. Tijdens de jaarwisseling zitten we waarschijnlijk in Auckland.

See yah!

1. Gerard:
    14 oktober 2012
    Net weer even foto's gezien van jullie, zien d'r heel goed en ontspannen uit.
    Weer een nieuwe uitdaging tegemoet in Nieuw Zeeeland. Lijkt me dat dit voor jullie ook geen probleem zal zijn. Hoogstens om er nog meer van te gaan genieten. Geweldig allemaal. Zie alweer uit naar het eerstvolgende verslag. See yah to, bye bye.
  2. Ro:
    16 oktober 2012
    Veel plezier in Nieuw Zeeland. Mind this. Ze lopen daar best wat achter hoor. Ik heb er zelf ook vier maanden rondgereisd. Het was wel geweldig dus als je nog tips wilt.. Het zuidelijke eiland is dramatisch mooi. Vanaf Nelson heb ik een geweldige kano trip gemaakt van vier dagen een echte aanrader om te doen. Wel spannend zo zee- kanoën ! Ik weet niet of jullie dat kunnen of ervaring hebben met kanoën ...maar is echt heel tof! Zeehonden langs je heen zien komen en zo verse mosselen plukken... Hoe vinden jullie Auckland? A must is Queenstown heel gezellig en de Milford Sound is stunning. Nou kusjes van mij ! Ro en de groetjes van Ber.