Sprookje en werkelijkheid

30 oktober 2012 - Mount Cook, Nieuw-Zeeland

Het leven in een sprookje...maar toch werkelijkheid!

Nieuw Zeeland, het land van de superlatieven. 's ochtends in je korte broek ontbijten en later in de middag een flinke sneeuw/hagelbui. Four seasons in one day wordt hier gezegd en dat klopt. En dan het landschap, mooier dan mooi. Niet in woorden en foto's te vangen. Onze verwachtingen van het land waren erg hoog, nieuw zeeland staat al aardig wat jaren op onze wensenlijst, maar de verwachtingen worden met het grootste gemak overtroffen. Iedere ochtend als we onze luikjes open doen en die van onze campervan :-) en naar buiten gaan, heb ik het idee dat we een sprookje instappen. Onwerkelijk blauwe meren, prachtige bergen, uitgestrekte landschappen, glooiende groene heuvels etc. Ieder moment verwacht ik de figuren van Lord of the Rings tegen het lijf te lopen terwijl we nog niet eens in Glenorchy zijn geweest, het gebied waar de trilogie films zijn opgenomen. Het beste moet schijnbaar nog komen al kan ik me dat bijna niet voorstellen. Momenteel zijn we in het gebied van Mount Cook, de hoogste berg van Nieuw Zeeland. Gelegen aan het aqua blauwe Pukaki meer. Inmiddels hebben we hier al 2 stevige wandeltochten achter de rug waarbij de Hooker Valley Track(de naam doet wellicht iets anders vermoeden haha..) absoluut de mooiste tocht is die we hebben gedaan tot nu toe in Nieuw Zeeland. Het was af en toe pittig de 3,5 uur retour, vooral voor onze kaken want die vielen constant naar beneden van de schitterende omgeving. Nietig voelen in deze grootse natuur omgeving met open velden, sparbomen, bergen, rivieren en meren. Als we aankomen bij mount Cook en de Hooker gletsjer (waar de afgebrokkelde ijsschotsen in het meer drijven) genieten we volop. Zowel Berryl en ik worden er stil van en dan moet er toch wat gebeuren haha..Gelukkig is het geen hoogseizoen en daardoor niet teveel andere toeristen, nog een voordeel om in de lente te gaan, en is het vooral stil. Het enige geluid zijn vogels en de wind. Als we terug zijn om de camping blijken we de enigen te zijn op het veld. In ons t-shirt(en broek natuurlijk...) genieten we nog tot 's avonds 19 uur van de zon, de bergen op de achtergrond en de konijnen/vogels die met enige regelmaat op het grasveld voorbij komen. De Nieuw Zeelandse rode wijn(Pinot Noir) smaakt heerlijk bij de kazen die we hebben gekocht. We vinden zelf dat we die wel verdiend hebben na deze inspanningen. Het was een heerlijke lentedag!

Na Mount Cook verblijven we 3 dagen in Twizel, een klein plaatsje 40 km vanaf mount Cook National Park. Ook in dit gebied zijn de wandeltochten erg mooi, de camping waar we staan is klein en prima. Soms hebben we het veld voor ons alleen. De Kiwi’s klagen dat het toerisme aan het afnemen is en dat snappen wij natuurlijk maar voor ons is het best lekker om niet in een massa te zitten.

Deze afgelopen 3 dagen hebben we weer heerlijk lenteweer gehad en hopen dat de lente definitief de winter zal verslaan….

Oh ja, niet onbelangrijk om te vertellen dat de Kiwi's alleraardigste mensen zijn. We hebben al een paar erg leuke mensen ontmoet en gesproken. Deze ontmoetingen zijn één van de hoogtepunten op onze reis!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Judith:
    30 oktober 2012
    Wat een ongelooflijk mooie plaatjes, dat zal zeker genieten zijn. Geen straf om daar 3 maanden rond te mogen trekken! Geniet!!! Liefs vanuit een steeds kouder wordend Nederland. X
  2. Roliena & Berry:
    30 oktober 2012
    Lieve allebei, mooi hoor . Ik wil zo even een stukje meereizen. In Aukland heb je ook vaak wine festival weken . Is erg leuk. Als je daar nog een keer komt even checken. Bij Dunedin kun je ook de grote albatros kolonie spotten dat is fantastisch ! Dat is in de buurt van Dunedin ( tja 14 jaar geleden ...) , omdat jullie een 'van ' hebben kun je daar zo heen rijden, ask the locals. Is echt tof. Geniet heerlijk van het mooie kiwi land ! Neusje !
  3. Barbara en Haico:
    30 oktober 2012
    Tja, wij komen net terug uit Turkije maar dat valt in het niet als ik jullie verhalen weer lees. Geniet van het heerlijke weer en de landschappen. Hier wordt het al wat kouder. We hebben het winterdekbed er weer opgedaan.
    groetjes en een dikke kus!
  4. Pieter en Bianca:
    2 november 2012
    Wederom geweldige foto's!! Enjoy!!
  5. Greetje:
    4 november 2012
    I'm just a jealous girl...