Wat een fantastische plek is Lake Tekapo

27 oktober 2012 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Op labor day vertrekken wij richting lake Tekapo. Het heeft 's nachts flink geregend maar het 'inpakken en wegwezen' verloopt spoedig. Daar waar we gisteren nog in een t-shirtje en korte broek liepen heeft het nu gesneeuwd. Nieuw Zeeland staat bekend om haar 4 seizoenen in een dag en dat blijkt maar weer.

De rit naar Lake Tekapo verloopt spoedig en bij aankomst begint de zon alweer te schijnen. Opnieuw hebben we een prachtig uitzicht vanaf en vanuit onze campervan. We zitten aan de rand van Lake Tekapo. Morgen schijnt het prachtig weer te worden en dan zijn we van plan om richting de Mount John's Observatory te lopen. Een stevige klim van anderhalf uur met een optie om deze te combineren met een wandeling langs het meer van twee uur. Vanaf Mount John's Observatory is het ook mogelijk om 's avonds de sterrenhemel te bewonderen. Ook zijn hier hotsprings, dus de komende twee dagen
( we blijven hier drie nachten) hebben we genoeg te doen.

Bij aankomst zitten we nog even buiten en genieten van het mooie uitzicht, maar al gauw worden we door een sneeuwbui naar binnen gejaagd. Tijd voor een wijntje dus. Vanuit ons busje zien wij de wereld om ons heen langzaam wit worden en koesteren onze heater nog even extra.

De volgende dag straalt de zon volop en zijn de besneeuwde bergtoppen aan de overzijde van het meer goed zichtbaar. We trekken onze wandelschoenen aan en maken ons op voor een klimtocht naar de top van Mount John. De klim is stevig, maar het uitzicht over lake Tekapo loont!

Na een wandeling van 3,5 uur bereiken we moe maar voldaan onze campervan. We lunchen even wat en maken kennis met onze nieuwe amerikaanse buurtjes alvorens we naar de stad lopen om de church of the good shepherd te bewonderen. Een prachtig kerkje wat qua bouwstijl volledig op zijn plek is. Vanaf het kerkbankje heb je een waanzinnig uitzicht over het meer. De namiddag genieten we van de zon totdat de ijzige wind het van de zon wint.

De dag vóór vertrek laat de zon zich niet zien en het waait hard. Het grote voordeel van de oostkant van dit eiland is dat het droog is. De regen blijft aan de westzijde van de alpen hangen. We maken weer een lange ochtend wandeling en sluiten deze af met een uitgebreide lunch bij Mc Kenzie.

Morgen vertrekken we richting Mount Cook.

1. Edith:
    28 oktober 2012
    Wat een geweldige hiking tochten maken jullie zeg! En de foto's zijn geweldig, het mag dan koud zijn, het uitzicht is wel betoverend! Ik ben heel benieuwd naar de Mount Cook verhalen, have fun! (maar die aansporing hebben jullie niet echt nodig :-) ). Dikke knuffel!
  2. Gerard:
    28 oktober 2012
    Ha sus en rein, wat een geweldig mooie foto's. Kon een glimlach niet onderdrukken bij het zien van o.a. het buiten eten aan een tafeltje in zo'n wijdsheid. Net wat jullie als titel bij een foto zetten "klein", wat is een mens dat toch vergeleken met zo'n giga mooie aanblik. Prachtig om mee te mogen zien. Hier is de klok inmiddels een uurtje teruggezet, maar wat is tijd vergeleken met jullie belevenissen, niks maar dan ook helemaal niks. Blijf genieten, schrijven en de foto's plaatsen, wij genieten mee. Alle liefs.
  3. Jacqueline Kelderman:
    28 oktober 2012
    Wat een schitterend avontuur weer, Reinder. De foto' s zijn wederom cool.
    Jullie genieten nog steeds, ik doe het van jullie verhalen; heerlijk. Ik kijk uit naar het verslag van jullie volgende belevenissen. Groeten