De route naar het noorden

18 mei 2012 - Perth, Australië

Wat begon als een hernieuwde ontmoeting voor een dag met sightseeing is uiteindelijk geëindigd in een fantastische 3-daagse! De afgelopen 2 nachten heeft de camper op de oprit gestaan bij het huis van Silvia en Ken en mochten we genieten van onvervalste australische gastvrijheid! BBQ-en, wijn drinken, oude verhalen vertellen, toekomstige plannen delen en veel gelachen met elkaar. Eergisteren nam Silvia ons mee naar Whiteman Park nabij Perth. Het park is wellicht wat "gelikt" en niet een voorbeeld van de "outback" maar het voordeel hiervan is dat we dichtbij Kangaroes en Koala Beren kunnen komen. Sterker nog, in het park staan containers met voer waarmee je de buidelvrienden kunt voeren. We zijn met z'n 3-en weer even kind en stuiteren door het park van plezier. De kangaroes zijn niet de grootste exemplaren maar groot genoeg en we ervaren ze als zeer mak. Iets wat meer naar het noorden niet het geval is. De skippy's laten het zich welgevallen en liggen soms in de meest luie stand op het gras. Ze hebben het goed en krijgen veel te eten natuurlijk. Om ze te "mogen" voeren moeten we letterlijk door te knieën. Koninginnegedrag? We vinden het geweldig, we worden bekeken met een blik van: "ok, als jullie graag willen dat we uit jullie handen eten dan willen we dat best wel doen hoor maar ik ga er niet voor opstaan, haha". Na de Skippy's komen we aan bij de volgende luie vrienden, de koala beren. Leunend op een dikke tak met een dromerige blik worden we bekeken door deze beesten met een hoog "knuffelgehalte". De oudste dame van het gezelschap mag volgens de medewerkster van het park wel geaaid worden en dat doen we natuurlijk graag. Na een paar uur verlaten we het park weer met een voldaan gevoel en gaan we richting het huis van Sil en Ken voor de BBQ. Het werd een zeer gezeliige, late avond...
Langs deze weg willen we Sil en Ken nogmaals erg bedanken voor de afgelopen dagen. We houden contact en spreken af dat we eind dit jaar afstemmen om elkaar wellicht te ontmoeten aan de andere kant van Australië, Brisbane. Daar heeft de familie van Ken een zeilboot en als het enigzins lukt kunnen we elkaar daar dan weer treffen en zeilen! Met dit super vooruitzicht verlaten we vandaag Perth voor de route naar het Noorden. Onze eerste stop zal waarschijnlijk Cervantes zijn.

De camper is een plaatje, we verheugen ons enorm op de komende kampeertijd. Lekker kneuterig in een kleine ruimte wat effectief is voorzien van vele gemakken. Een relatief grote koelkast(65 liter), een wasbak, een 2 pits gasfornuis, magnetron en een beetje kastruimte. Aangezien mijn voetengewrichten nog wat stijf zijn, is Berryl de eerste chauffeur! Dat gaat helemaal prima! De rit van het ophaaldepot naar het huis van Sil en Ken leidt voor een deel door Perth maar we komen aan zonder een keer verkeerd te rijden. Ook het links rijden gaat haar prima af! We mogen allebei sturen dus we gaan het zeker nog wel afwisselen. Vandaag dus een relatief korte rit naar het noorden en volgens Ken zullen we al vrij snel in een soort no mans land terecht komen met mooie natuur en ook lange onbewoonde vlaktes. We kunnen bijna niet wachten om aan het eind van deze middag de klapstoeltjes voor onze camper uit te klappen en een glas wijn te drinken. Deze ligt inmiddels al af te koelen in de koelkast.....

1. Judith:
    18 mei 2012
    Hé skatjes... Wat klinkt het allemaal positief! Een goede start in Australie, heerlijk om te lezen! Geweldig om te zien die beesten in het park, te lui om op te staan.. haha! En nu dus rondtouren.. het mooie is dat je niet hoeft te uit te stappen, er trekt een film aan je voorbij... geniet ervan! Maar dat gaat zeker lukken zo te horen.
    Heel veel liefs, dikke smakkerds van ons, MUAH!!
  2. Ingrid:
    18 mei 2012
    Think Positive!!!, dat is echt helemaal van toepassing bij jullie en die super camper, dit wordt de tijd van jullie leven, echt waar!!
    love this fixed together,
    Ingrid
  3. Barbara en Haico:
    20 mei 2012
    Tja, zo breng je het pinksterweekend toch nog kampeerend door. We zullen Bassie en Mama Lou nog missen aankomend weekend.
  4. Lucy en Paul:
    20 mei 2012
    Hey liefies, let ik even niet op en hopla de duifjes zitten al in australie, tjeeeeee. Leuk hoor. En moest ff bijlezen maar zie dat je gezondheid goed gaat, gelukkig maar, op naar de volgende avonturen, geniet ervan!!!! liefs