Aangekomen in Perth and long time no see...

15 mei 2012 - Perth, Australië

Maandagochtend vroeg om 05:30 uur landen we in Australië op het vliegveld van Perth. Onze vliegreis begon in Bangkok en via Kuala Lumpur, waar we 4 uurtjes moesten wachten, vlogen we door naar onze nieuwe bestemming. Op het vliegveld van Kuala Lumpur zien we al veel Aussies die op weg zijn naar huis na een vakantie in Azië. We raken in gesprek met een stel uit Perth en het klikt direct. Het beeld wat we van Aussies hebben: no nonsense, open, vriendelijk,  behulpzaam en het accent van Crocodile Dundee klopt helemaal. Als we vertellen wat we gaan doen krijgen we al direct een papier met en telefoonnummer in onze handen gedrukt om te bellen mochten we problemen krijgen. Zelf rijden ze samen een "megavrachtwagen" van 51 meter lang(3 opleggers). De foto's die we te zien krijgen zijn indrukwekkend. De dag na aankomst moeten ze een "vrachtje" brengen naar Darwin en doen dat in 4 dagen heen en terug!!! Wij hebben ruim 7 weken uitgetrokken om met onze campervan deze route af te leggen. We horen dat we de perfecte periode(winter) hebben uitgekozen met aangenaam weer, geen vliegen(in de zomer met hoge luchtvochtigheid schijnt dat een plaag te zijn), walvissen en walvishaaien in deze periode langs de kust etc. etc. Een pure toevalstreffer van onze kant want we hadden ons er niet echt in verdiept toen we de ticket boekten. Als we aankomen in Perth nemen we hartelijk afscheid van elkaar en nemen we een taxi naar een familie hotel dichtbij het centrum, aan het Kingspark. De ontvangst is hartelijk, het hotel heeft een leuke familiaire sfeer. We schuiven direct aan bij het ontbijt met veel fruit, heerlijk brood en heerlijke koffie! Daarna na de kamer en opfrissen. De rest van de dag vermaken we ons in het centrum van Perth.

Toen we besloten naar Perth te vliegen hoorden we dat daar Silvia ook woont(Alie, erg bedankt voor je mail!). Sil heb ik ongeveer 15 jaar niet meer gezien toen ze vanuit Nederland vertrok naar Australië. Daarvoor hebben we vaak, samen met een groep vrienden, flink de bloemetjes buiten gezet en heel maar dan ook heel veel gelachen. Een korte mailwisseling met elkaar en we spreken af dat Silvia naar ons hotel komt de dag na onze aankomst. We zitten nog te ontbijten(hadden heerlijk uitgeslapen) en te kletsen met een engelsman die al ongeveer een jaar reis was, als ik vanuit mijn ooghoeken iemand met krullend blond lang haar buiten voorbij zie lopen. Aan het loopje zie ik direct dat Silvia het is. Ik wacht om het hoekje van de muur en hoor haar met een zwaar Aussies accent bij de receptie vragen naar Mr. Visscher. Ik loop op de receptie af en het weerzien is lawaaiig, warm en bijzonder! Heel apart en Silvia heeft in het begin wat opstartproblemen met Nederlands praten maar binnen de kortste keren ontstaat er een combinatie van Nederlads met een kampers accent(de letter N wordt gewoon weer ingeslikt....) en een Aussies sausje. Met z'n 3-en zitten we nog een tijd bij te kletsen en af en toe te schateren van het lachen in de ontbijtruimte. Daarna stelt Silvia voor om ons een aantal highlights van Perth te laten zien waaronder het mooie kustgebied met veel en mooie stranden(Sil waarschuwt ons voor de haaien) en het authentieke plaatsje Fremantle met de mooie oude gebouwen. We drinken wat in Fremantle en lunchen dichtbij het strand. 's Middags rijdt Silvia met ons naar haar huis. We kletsen verder onder de veranda en dan brengt ze ons terug naar het hotel. Morgen halen wij de camper op en Silvia nodigt ons uit om daarna bij haar en haar vriend Ken te komen om te bbq-en. We kunnen blijven snurken en zeggen natuurlijk geen nee. De oprit is overigens groot genoeg om nog een camper te plaatsen.

Met dit heerlijke vooruitzicht vermaken we ons de rest van de middag/avond in ons hotel om nu het licht uit te doen en onze luikjes dicht te doen!

n.b.
tegen het doktersadvies vanavond een heerlijke rode wijn bij het eten gedronken samen. Life is beautiful!

1. Judith:
    15 mei 2012
    Wat een heerlijk positief bericht! Dat is nog eens een goed begin van een lange reis. Wat leuk dat het weerzien met Sylia zo gezellig is en super om een gids te hebben in het verre Australie. Dit gaat het helemaal worden voor jullie!! Ik voel het.. Geniet!!Dikke kussen...
  2. Greetje:
    Proost!
  3. Lastpostjes:
    15 mei 2012
    Doet me goed om dit verhaal te lezen!!!
    Namens Vidar: 'Cheers mate!'
    Liefs
  4. Rudi:
    16 mei 2012
    G-day mates,
    Ach, die aussies fijne mensen en buiten Perth zie je ze steeds minder, nog fijner!
    Ik wens jullie een fijne tijd toe daar down under aan de west kust.
    Tip 1. sla altijd in een "grotere plaats" wijn in.
    See you later Guys,
    Rudi
  5. Alie:
    16 mei 2012
    Wat fijn om al deze positieve berichten te horen. Leuke foto's ook! Allemaal bekende plaatjes.Met Gerrit ben ik ook in Freemantle geweest en andere mooie plekken langs de kust.Veel plezier in Australie.
  6. Gerard:
    22 mei 2012
    Hay geluksvogels. Wat kan een mens het treffen, en jullie treffen het weer goed zo te lezen. Gaat dus de goeie kant op met jou Reinder. Een paar kilootjes dr af misstaat je niet, denk ik. Op de foto's straal je weer. Mooi om te zien. En zo af en toe een wijntje is ook niet verkeerd, heeft een zuiverende werking, toch?. Ennuh zussie, gaat ook goed met jou zo te zien, prachtig allemaal. Lekker toeren in zo'n mooie camper, geweldig toch. Ga dr weer ontzettend van genieten. Lots of fun. Gr.broer.
  7. Suus:
    29 mei 2012
    Wauw, wat een prachtig verhaal en mooie foto's!
    Jullie zien er super goed uit!
    Ook erg fijn om je weer goed verstaanbaar te kunnen maken, lijkt me.
    Geniet ervan,
    Kus Suus