Laatste dag in Chennai

30 januari 2012 - Madras, India

Vandaag zijn we voor het laatst in Chennai en dat is goed zo. Chennai heeft niet heel veel te bieden voor toeristen maar daardoor krijgen we volgens mij wel een authentiek stukje India mee. In ons Hotel zijn we bijvoorbeeld de enige westerlingen/blanken en ook op straat en in de restaurants hebben we ze nog niet gezien. We krijgen veel bekijks van de locals, onze nieuwe indiase outfits helpen daar natuurlijk ook bij :-). Spontaan krijgen we handen gedrukt en spreken mensen ons aan(maar wij kunnen "hun" engels moeilijk verstaan). Het toppunt van belangstelling was vandaag toen we stonden te wachten om de zeer gevaarlijke wegen van India over te steken en al het verkeer luidt toeterend aan ons voorbij reed. Op enig moment liep het vast en stond er een stadsbus(geen ramen erin maar volgens mij hebben alle bussen hier geen ramen!) vlak voor ons. We wilden van de gelegenheid gebruik maken om over te steken toen we hoorden roepen. Voor het denkbeeldige raam stonden een paar mannen en vrouwen breedgrijnzend naar die Gora's(blanken) te kijken en te zwaaien en werd er van de gelegenheid gebruik gemaakt om ons op de foto te zetten!

Na een lang stuk wandelen in een ontzettende warmte(30+) kwamen we aan bij een 17e eeuw fort dat daar door de Engelsen destijds is gebouwd. Een groot terrein waar we ons een tijdje hebben vermaakt en waar we het bijbehordende museum hebben bezocht. Vanavond lekker eten in een ontzettend goed vegetarisch restaurant(sinds India geen vlees en alcohol meer genuttigd) en dan morgen vliegen naar Trivandrum. Vandaar uit is het dan nog ongeveer 35 km naar Varkala, een backpackers paradise gelegen aan mooie stranden! Hier zullen we onze apeldoornse vrienden Stef en Dortith weer zien. Ze hebben daar alvast voor ons een cottage dicht bij het strand gereserveerd, heerlijk!!!!!! Het voelt erg onwerkelijk en ook ontzettend mooi om hen daar weer te zien na bijna een half jaar.

Na 2 weken sober leven in India met spiritueel onderhoud wordt het vanaf morgen een weekje Bier en Pinda's denken we. Het kan allemaal in dit bijzondere land!

1. Edith:
    30 januari 2012
    O, wat klinkt dat heerlijk, een weekje bier en pinda's aan het strand! Hier ligt sneeuw en worden temperaturen van -14 bereikt. Het gaat natuurlijk al weer over de Elfstedentocht :-). Weer genoten van jullie blog van de dag, had het vandaag ff nodig. Waan me even in een andere wereld, soms best lekker :-). Jullie heel veel plezier enne...... foto..... beiden in Indische gewaden! Groetties!
  2. Frank & Janet:
    Ha Berry en Reino!
    Echt fantastisch om jullie blogs te lezen!! Ik wil ook!!! Eindelijk nu samen het grote avontuur tegemoet. Ik wens jullie heel veel plezier en geniet ervan (natuurlijk ook namens Frankie)(^^).
    Wij blijven jullie volgen!
    Groetjes uit een besneeuwd Nederland
  3. Ina Rietvoort:
    Hallo,

Fantastisch om jullie blok elke dag te lezen. Je bent een carrière misgelopen Reinder ha ha.
    Veel plezier verder en blijf schrijven.

Groetjes
    Ina
  4. Ingrid:
    30 januari 2012
    Jullie reis wordt tzt een " bestseller", dat kan niet anders met zoveel warmte op papier.
    voor een ieder haast een rustpunt van de dag.

Zet em op together!!!
    Ingrid
  5. Judith:
    30 januari 2012
    Laatste dag Chennai dus staat jullie weer wat nieuws te wachten... spannend! Berryl ben je al een beetje gewend? Aan de warmte, de geuren en aan de aanwezigheid van (bijna Swami) Reinder? En aan alle aandacht in India?
    O, wat is dat raar he als je zo bekeken wordt...dat kennen we van het platteland op Bali. Even kun je je voorstellen hoe het moet zij om een (pop) ster te zijn...denk je dat je als toerist zelf de toeschouwer bent... vergeet het maar! We zijn benieuwd naar jullie als stel in de India-outfits, we wachten met smart op de foto(s)!! Tot de volgende blog!, liefs van ons, Robert-Jan en Judith
  6. Joke:
    30 januari 2012
    Het is niet goed verdeeld. Jullie hebben teveel van de warmte en wij van de kou. Geniet van het bier en de pinda's . Geniet ze!
  7. Sander & Mascha:
    31 januari 2012
    Hé Reinder en Berryl, echt top om jullie verhalen te lezen! Fijn dat jullie nu samen dit grote avontuur kunnen beleven. Veel plezier de komende dagen met Stef en Dorith. Echt leuk om beide reisverhalen te lezen die naar dezelfde bestemming leidt. Geniet van het bier en de pinda's!!

Groet Mascha en Sander
  8. De Hendriksjes:
    Heee daar.
    Wat leuk om te zien dat jullie het daar geweldig naar jullie zin hebben.Je kan mooi vertellen Reinder.Met momenten lacht je je dood.
    Albert vroeg zich af of ie een recycling kan beginnen daar zo.Kunnen we samen wat verdienen ha ha ha.
    Man wat een zooitje op de straten.Maar wat kan jullie het schelen, dit is een fantastische ervaring.
    Jullie hebben vast gehoord dat wij van de week weer op de schaatsen kunnen.Nou dan hebben jullie het beter voor elkaar.
    Nou we kijken uit naar jullie verhalen en wees voorzichtig daar. Groetjes Albert,Katharina,Charlotte en Sharon Hendriks
  9. De van der Kolkjes:
    Hey Reinder en Berryl,
    Elke dag lezen wij trouw jullie blog. Het klinkt allemaal fantastisch wat jullie meemaken. We kijken nu al uit naar jullie belevenissen en foto's van Varkala. Enjoy!
    Groetjes,
    Frans, Claudia, Fleur & Quinten