In de blessuretijd

20 februari 2013 - Ubud, Indonesië

Vandaag is het 20 februari 2013. We zijn nu ruim een jaar op reis en letterlijk los van alles. Als we ons een voorstelling proberen te maken dat we over een week van mijn ouders huis naar Camping Seveningen zullen fietsen, moeten we er erg om lachen. Het voelt nog erg onwerkelijk allemaal. Ik zie mezelf nog als de dag van gisteren(Tijd is dus echt iets van the mind) op schiphol staan met de familie, vervolgens door de paspoort controle en naar de gate van mijn vliegtuig lopen. Met een onvoorstelbaar groot gevoel van vrijheid stap ik in het vliegtuig naar mijn eerste bestemming, Chennai India om vandaar uit naar de Ramana Maharsi Ashram te gaan in Tiruvannamalai. Als Berryl 2 weken later ook in India aankomt, ervaart ze precies hetzelfde. Vrij van huis, hypotheek, werk, verplichtingen etc. Alleen reizen en indrukken opdoen. Verwonderen, verbazen, verrassen, verbinden, vertrouwen..... het is er allemaal tijdens onze reis. WAT EEN GEWELDIGE ERVARING! We voelen dat we onomkeerbaar anders naar het leven zijn gaan kijken. Lastig in woorden te pakken en uit leggen maar omgaan met de tijdelijkheid van alles, aanpassen aan de meest verschillende omstandigheden, geen angst hebben( Nina Simone: "Freedom is the state of no fear") en daardoor bewust te zijn in alles wat het huidige moment geeft, komt het dichtst in de buurt van een beschrijving. Dat inzicht lijkt zich verder verdiept te hebben en zal ons na de reis helpen in Nederland in vrijheid verder te reizen.
En nu in de blessuretijd van de reis, in Bali, genieten we nog steeds grenzeloos van het avontuur. We kijken terug, we fietsen iedere ochtend ruim een uur door de rijstvelden bij Ubud, we bereiden ons alvast voor op onze terugkomst in Nederland en genieten van het warme weer, het lekkere eten en de Balinezen. Als je een langere periode op eenzelfde plek blijft word je een beetje onderdeel van de gemeenschap. Mensen gaan je herkennen, maken een praatje met je en/of geven je een prachtige glimlach! We zullen het gaan missen......en....daarnaast zien we heel erg uit om jullie weer te gaan zien, familie en vrienden!!! Het koude weer in Nederland trekt ons minder maar we hebben er goede hoop op dat de lente dit jaar sneller zal beginnen....

De periode in Nederland zal weer een nieuwe reis op zich worden met o.a. de start van Vi Libertatem Interim Management en Consultancy. We zijn erg blij dat we weer kunnen wonen in de vertrouwde omgeving van Camping Seveningen, voor ons een mooie en stabiele omgeving om aan de slag te gaan.

Iedereen heeeeeeeel erg bedankt voor het meereizen door het volgen van ons blog, de hartverwarmende reacties, de lieve en grappige mailtjes die we hebben ontvangen. Het geeft ons een gevoel straks weer in een warm bad terecht te komen!!!

Tot snel!!!!!!!!!!!!!!!

Liefs,

Berryl en Reinder

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Edith:
    20 februari 2013
    Heya globetrotters! Ik zal jullie blog gaan missen ☺, maar wel heel fijn dat jullie weer snel in Nederland zijn! Nog een volle week mega genieten en dan een hele goede reis naar huis! Enne..... Neem idd maar wat zon mee, klaar met de kou hier ! Dikke knuffel en tot gauw!
  2. Henk Witman:
    20 februari 2013
    hallo Berryl en Rein bedankt voor jullie blog,wij hebben ze allemaal met veel plezier gelezen en de mooie foto's bekeken Alvast een fijne terug reis .groetjes en tot weer ziens in ons koude kikkerlandje . Riek en Henk Witman .P.S. Berryl ikzal weer met plezier de spinningfiets aan jou afstaan .
  3. Jacqueline Kelderman:
    20 februari 2013
    Allemachtig, een jaar voorbij......tsjonge wat hebben jullie veel gezien en mee gemaakt. De super leuke verhalen van jullie zal ik zeker missen. Geniet nog maar van de tijd daar, hier is het koud en ik kijk uit naar een lekker voorjaar.
    Alvast een goede thuisreis toegewenst! Groetjes
  4. Ingrid:
    20 februari 2013
    Meer dan een jaar genoten van alles wat jullie met ons deelden, land, klimaat, inwoners, eten, cultuur,taal, bezienswaardigheden en noem maar op.
    Voor ons was het ook een beetje "vakantie", heel veel dank daarvoor!!
    Geniet nu nog even en snuif alles op wat je lief is, voor je het weet land je op schiphol en ben je weer in je eigen Nederland, ook een land om van te houden.
    Liefs,
    Olaf & Ingrid
  5. Johan:
    21 februari 2013
    Hallo Reinder en Berryl ik zal het missen al die mooie verhalen en mooie foto,s maar aan alles komt een eind kom maar gauw naar het koude Nederland groetjes Johan
  6. Gerard:
    24 februari 2013
    Hay Zussie en Reinder, allereerst een heel mooie en behouden terugreis richting "heimat", geniet nog met volle teugen van de mooie momenten.
    Hier isset echt winters, op dit moment sneeuw en niet echt prettig om buiten te zijn. Als et een beetje tegenzit kun je op Seveningen misschien de schaatsen weer onderbinden, de winter is nog niet voorbij.
    Zo te lezen weer voldoende inspiratie opgedaan om hier met een nieuwe start te beginnen, helemaal geweldig.
    En natuurlijk bedankt voor de mooie momenten die jullie beleefden en met ons wilden delen via dit medium, was prachtig om te zien en te lezen.
    Gaan jullie dus snel weer terug zien in het vertrouwde Kampen, tot gauw.
    Groetjes en liefs, Gerard
  7. Lastpostjes:
    25 februari 2013
    Hey reizigers, ik moest ook lachen toen je schreef over het fietsen van en naar camping Seveningen!!! Onvoorstelbaar na zoveel kilometers weer (bijna) terug op het nest... :) Denk dat jullie al wel onderweg zijn! Travel safely en we hopen jullie heel snel, gezond en wel, te zien!!! Tot gauw, dikke knuffel van de lastpostjes.
  8. Marielle en Izard:
    26 februari 2013
    Heey lieverds!

Het zit er gewoon op voor jullie!! Zit net met kippenvel in mijn nachtdienst (bleeehh) jullie verhalen weer even te lezen! Zo benieuwd hoe het voor jullie is om weer in de Hollandse chaos thuis te komen! En natuurlijk hoe jullie je laatste maandje in Bali beleefd hebben!
    Het wintert nog wel even door in Nederland maar het lijkt ons erg gezellig om toch nog een keer te beer o clocken en alles van jullie te horen!

Heel veel liefs de buurtjes