Het aftellen van onze tijd in Australië is begonnen..

5 juli 2012 - Darwin, Australië

De laatste week in Australië verblijven we in Darwin, in het noorden van Australië. Een leuke stad om een mooie reis af te sluiten. Vanuit Lake Argyle zijn we naar Katherine gereden om daar te overnachten. Op de camping ontmoeten we Lilly en Vic, die zoals zoveel Australiërs doen, een “rondje Australië” maken. Ze komen uit Adelaide, South Australië. Toeristen van buiten Australië zijn interessant en we worden al snel uitgenodigd voor een drankje. Tussen 16:00 en 18:00 uur gaan de Aussies bij elkaar zitten, drinken en kletsen. Ook met Vic en Lilly klikt het weer goed en de tijd gaat snel. Vic vraagt aan ons of we de volgende dag met hen mee willen naar Mindel Market at Mindel Beach in Darwin. Dat schijnt een beroemde en populaire markt te zijn met straatartiesten, verschillende buitenlandse eettenten etc. Wij hebben daar wel oren naar en dus spreken we af elkaar te ontmoeten op de camping in Darwin at Leepoint Beach. De volgende dag rijden we naar Darwin en pakken onderweg nog even Litchfield National Park mee. Een mooi park met o.a. schitterende watervallen waar je kan zwemmen(dus zonder krokodillen…) We hebben op een mooie picknickplek onze lunch en rijden in de loop van de middag verder naar Darwin. Op de camping aangekomen horen we dat Lilly met spoed naar de oostkust(goldcoast) van Australië moet vliegen ivm familie omstandigheden. Vic blijft achter om de caravan weer naar huis te rijden, een trip van minimaal een week….Het land is onbenullig groot en op dit soort momenten een handicap maar beiden houden zich kranig, hebben het al vaker bij de hand gehad. We brengen Lilly naar het vliegveld en Vic wil graag met ons naar Mindel Market, dus gaan we daar naar toe. Daar aangekomen is het een drukte van belang, het lukt ons de auto goed te parkeren en lopen dan naar het park aan zee waar de markt is. Het is er gezellig druk en de sfeer is prima, het doet ons denken aan de Uitmarkt maar dan kleinschaliger. Er is een kerel die geweldig speelt op de ditcherydoo en hij zweept de hele menigte op die uit hun dak gaan. Vooral de aboriginals lijken helemaal op te gaan in de muziek, ik zie uit mijn ooghoeken dat “zelfs” Vic niet stil kan staan en merk het dan ook bij mijzelf J….
We hebben onze stoeltjes meegenomen, wijn en een paar snacks. We zoeken een plekje tussen al die andere mensen die heerlijk aan het picknicken zijn. De rest van avond vermaken we ons met een prachtige zonsondergang, heerlijk eten(we hebben ook Krokodil gegeten!) en een super mooi vuurwerk. Het is deze dag een feestdag in het noorden en het vuurwerk is prachtig. Tevreden gaan we tegen 23:00 uur weer naar de camping. De overige dagen neemt Vic ons mee naar verschillende mooie gebieden in en rondom Darwin, koken om en om en eten met elkaar. In een korte tijd bouwen we een mooi contact op en Vic(en Lilly) “staan er op” dat we hen komen bezoeken in Adelaide….ooit een keer. We kunnen dan blijven slapen en samen en alleen deze omgeving ontdekken, wat ook erg mooi schijnt te zijn. Voor het eerst deze reis heb ik het gevoel dat dit ook gaat gebeuren…alleen wanneer weten we nog niet.

Vandaag hebben we de campervan zo schoon mogelijk gemaakt en afgesproken met het verhuurbedrijf dat we deze overmorgen om 11 uur ’s ochtends afleveren. Vic had ons graag nar het vliegveld gebracht maar is dan zelf onderweg naar huis.

We zullen Australië herinneren als een super mooi land, prachtige kustlijnen en nationale parken. Maar vooral als een land met veel, heel veel hartelijke en gastvrije Aussies. Overmorgen vliegen we terug naar Bangkok en gaan dan plannen maken voor onze verdere reis. Wellicht Vietnam of Maleisië? No Worries….wat het ook gaat worden, we zullen vast weer een mooie en boeiende tijd tegemoet gaan!

See yah!

1. Judith:
    5 juli 2012
    Hey lieve Rein en Berryl,
    Ik waan me nog even in Australie bij je heerlijke verhaal terwijl jullie alweer in Thailand zitten! De tijd vliegt om en die ellendige tijd ligt al weer ver achter jullie...Terug naar Azie!! Een nieuw begin voor dat mooie continent. Nog zesenhalve week dan mag ik ook weer...oeoeh... na het lezen van jullie verhalen heb ik er weer helemaal zin in. Wat een moooooie wereld is het toch... Liefs vanuit Kamp´n. das ver weg hoor! Dikke zoen!MMMWAH!
  2. Roliena & Berry:
    8 juli 2012
    Dag lieve allebei,

Nog even genieten van het prachtige Australië .
    Leuk om jullie verhalen te lezen. The pinnacles waren gaaf he! I have been there too.
    Heerlijk daar bij Monkey M. met de dolfijnen.
    Ik denk dat wij ook een reislogger gaan aanmaken. Dan kunnen jullie ook wat van ons lezen. Het ziet er wel handig uit. Vinden jullie het een prettige website?
    Raden jullie het aan?
    Ik moet nog een week hard werken en dan heb ik een jaar vrij ! Yahoo! Morgen weten we ook of wij ons huis kunnen verhuren.
    Ik las dat jullie willen kiezen tussen Vietnam of Maleisië. Ik ben zelf een maand door Vietnam gereisd , was werkelijk geweldig. Ook heel makkelijk te bereizen.
    Een dikke zoen van mij Roliena voor jullie beiden.
    Zijn jullie weer helemaal fit/gezond?
    Ook een ferme omhelzing van Berry.