Mamallapuram

17 januari 2012 - Madras, India

Vandaag doe ik het nog rustiger aan. Ik kom redelijk laat uit mijn bed gerold, ontbijt op mijn kamer. Dit keer brood met jam en dit smaakt ook goed. Nadat ik mij heb opgefrist stap ik om 11 uur naar buiten, eigenlijk er nog niet over uit wat ik deze dag zal gaan doen. Ik laat het gebeuren vandaag denk ik bij mijzelf, niks plannen. Gewoon in de flow lekker wandelen, ik loop 5 meter vanaf de ingang en........daar staat mijn grote vriend al weer breed glimlachend naar mij te zwaaien en springen, Steven! Het universum heeft het goed met mij voor vermoed ik :-). Ik verdenk Steven ervan dat hij al vanaf vroeg in de ochtend bij de ingang van het hotel heeft gewacht. Steven vertelt mij dat het weer net zo'n mooie dag gaat worden voor mij als gisteren. We gaan volgens hem naar Mamallapuram! Conform de afspraak met mijzelf die ochtend besluit ik dit te gaan doen. Eerst weer de prijs afstemmen en dat gaat nu snel, we kennen elkaar inmiddels. Wat wil je als je "best friends" bent. Mamallapuram is 60km rijden, heerlijk in de Tuk Tuk. Als we aankomen, waan ik mij in Mekka, een infarct aan Tuk Tuk's en mensen. Steven zegt dat het een religieuze feestdag is en daarom extra druk. Iedereen is uitbundig, hebben een variant van de Vuvuzela en toeteren er lustig op los. Ik dacht dat ik al lawaai was gewend maar dit sloeg echt alles, wat een herrie. Go with the flow fluister ik tegen mezelf en samen wandelen we verder. We zien sculpturen in rotsen, weer een hindoe tempel, krokodillen en veel, heeeeeel veel mensen. Ik beweeg niet en toch kom ik vooruit. Na ongeveer 2 indrukwekkende uurtjes ben ik het zat, ik wil uit de flow en het stuur in eigen hand nemen. Ik vertel Steven dat we samen ergens gaan lunchen en dan naar terug naar het hotel. Hij is het met mij eens dat het wel erg druk is, misschien moeten we morgen nog een keertje kijken als het wat rustiger is....Ik bedank voor de eer en vertel hem dat ik morgen vertrek naar Tiruvannamalai en neem afscheid van "my friend". Tiruvannamalai ligt 180 km ten zuiden van Chennai. Hier is o.a. de Ramana Maharshi Ashram waar ik 8 dagen zal blijven. Ik bereid me er al op voor dat ik geen beschikking zal hebben over WIFI en hoop dat er wel een internet gelegenheid is ergens zodat ik mijn ervaringen op het log kan zetten maar misschien is het wel beter als dit niet het geval is. Ik vind het spannend om naar de ashram te gaan maar zie ook uit naar de rust, even terugtrekken uit alles. Het is nu 19:45 uur en ik heb mijn rugzak al gepakt. Ik ga nu ergens wat eten en dan naar bed!

1. Frans en Claudia:
    Hallo Reinder,

Wat een verhalen en belevenissen...leuk man!
    Geniet er maar van "My Friend"

Ik blijf je volgen...
  2. Judith:
    17 januari 2012
    Hé Sri Rein, gaat lekker met de verhalen!ik ben weer blij dat je wat van je laat horen. Wat leuk dat je je nieuwe vriend weer hebt gezien, went snel he. Volgens mij moet het wel fijn zijn dat je iemand 'kent' in het verre India. Goed dat je rustig aan doet want je 'moet' nog een jaar!haha, ondertussen heb je weer een mooie dag gehad. En morgen op weg naar de ashram... wat een avontuur! Hier heb je dan zolang naar uitgekeken en voorbereid, je zit er middenin! Goede reis morgen en weer veel plezier bij al je belevenissen.Hoop dat het afscheid van Steven je geen tranen heeft gekost... Welterusten! liefs vanuit het verre Nederland. X!
  3. Edith:
    17 januari 2012
    Heerlijk na al die drukte lekker naar de Ashram, geniet er van, net als als het genieten met your best friend Steven :-), gaaf om je verhalen te lezen en foto's te zien. Welterusten en goede reis morgen!
  4. Marcel en Karin:
    Hoi Reinder,
    Wat een avontuur! We lezen je belevenissen dagelijks met plezier. Maar zien wat de dag van morgen weer brengt. Go with the flow en pas goed op jezelf. Groet Marcel en Karin