Laatste dag strandvakantie

7 februari 2012 - Varkkallai, India

Vandaag is het de laatste dag van onze vakantie samen met Dorith en Stef. Het was een heerlijke week en we hebben flink bijgetankt maar nu is het ook weer goed om verder te gaan reizen. Er valt niet veel te vertellen over onze belevenissen de afgelopen week want die waren er nauwelijks. Naast de al eerder genoemde “activiteiten”, hebben we ook nog wat “gewinkeld” en flink wezen onderhandelen, prijzen halveren soms en soms ook niet. Maar leuk was het wel. “You take me serious!” en “I dont want to buy the whole shop” waren een paar van onze “technieken”. De handelaren daarentegen riepen vaak “Only looking, you don’t have to buy”(ik dacht, hoe weten zij nou dat we nederlanders zijn….) en “Inside there is more and in the morning always best price!”. Uiteindelijk hebben we niet veel gekocht, een paar hoofddoeken voor Stef en mij om ons kale hoofd niet te verbranden als we gingen zwemmen in de zee en een kleurige blouse voor Berryl. De middenstand in Varkala heeft meer verdiend aan ons met eten in drinken maar ook dat is relatief. Een diner met ons 4-en kostte ongeveer 10 euro totaal….

Morgenochtend om 10:30 uur vertrekt onze trein naar Thuravoor voor een 4 daagse trip in de Kerala Backwaters.The Backwater Farm House in Thuravoor zal hiervoor onze thuisbasis zijn. De Kerala Backwaters schijnt een erg mooi natuurgebied te zijn, een watergebied met veel rivieren en vogels. De overgang van deze uitrustweek naar een ander deel van India zal dus geleidelijk gaan want ook hier zal het over het algemeen relaxen zijn en genieten.

Het plan is om daarna naar (Fort) Kochi te gaan en daar een paar dagen te vertoeven. Daarna een paar dagen naar Munnar(het alpengebied van India met veel theeplantages), als we dat tegen een redelijke prijs kunnen organiseren en vervolgens weer terug naar Kochi. Daarna is het nog onduidelijk. Of we gaan een paar dagen naar Patnem in GOA(weer strand :-)) of we vertrekken naar de grote stad Mumbai voor een paar dagen. Vanuit Mumbai nemen we dan een interne vlucht naar Nagpur om vervolgens in 7 uur met de bus naar Jabalpur af te reizen. Vanuit deze stad kun je een tour regelen naar de Nationale Parken Kanha en Bandhavgarh. Deze 2 parken staan bekend om hun mooie natuur(Jungle Book is geïnspireerd op Kanha) en een relatief grote populatie tijgers.

Hierna zullen we met de trein vertrekken naar Varanassi(treinreis van 11 uur) om daarna via Agra(Taj Mahal) op weg te gaan naar New Delhi. Op 10 maart vliegen we dan naar Hong Kong voor een paar dagen en hier zullen we dan het visum voor China moeten aanvragen maar gelukkig hebben we nog een paar weken in India!!

De komende dagen in Kerala zullen wij het zonder internet moeten doen en kunnen dan ons weblog niet bijhouden, niet skypen en mailen.

1. Judith:
    7 februari 2012
    Na al dat genix bij jullie is het weer tijd voor actie! Dat ziet er goed uit aan het strand, lekker bijtanken is ook belangrijk.. En nu op naar het volgende avontuur... We zijn benieuwd wat er voor verhalen komen.
    Hier zijn we inmiddels een béétje gewend aan het koude weer. Terwijl alle hotels volgende week al volgeboekt zijn (voor prijzen van €500,- per nacht!!) in alle 11 Friese steden is het nog zeer de vraag of ie er komt... DE Elfstedentocht... het gaat nergens anders meer over op tv. En ALS het gaat gebeuren gaat de winkel dicht want DAT moeten we meemaken!! Jullie missen wel een bijzondere winter, wie had dat gedacht na al dat kwakkelweer na de zomer? Maar nog steeds is het zo dat als ík mocht kiezen... ik lekker met mn kont in het Indiase zand zat. Geniet ervan skatjes! Dikke koude smakkerd van ons.
  2. Edith:
    7 februari 2012
    ben zo benieuwd naar de nieuwe avonturen in natuurgebieden, lijkt me supergaaf. En dat zonnetje aan het strand hebben jullie toch maar lekker al gehad. Ik ga alle plekken eens opzoeken..... moet nu paar dagen blog missen dus kan ik net zo goed in gaan lezen :-). Geniet van jullie reizen, en ook erg nieuwsgierig hoe zo'n treinreis in India is, spannend lijkt me! Have fun!
  3. gerrit en Josien:
    11 februari 2012
    Hallo Reinder en Beryl

Gaat alles goed met jullie, We volgen jullie steeds
    en genieten van jullie berichtjes
    Vandaag gewinkeld met Femmie en Jurrie en hebben
    een paar leuke stelletjs kleren gekocht.
    De hartelijke groeten en veel liefs van
    Gerrit en Josien.