Time flies when you're having fun

11 maart 2017 - Kampen, Nederland

En zo is het maar net. Onze 2e lange reis is naar ons gevoel ontzettend snel gegaan en dat komt vooral omdat we erg hebben genoten van alles. De laatste periode zijn we ruim een week in Buenos Aires geweest. We hadden daar een ontzettend leuk appartement in de populaire en veilige wijk Palermo Soho. Ook een erg leuke reünie met een oude bekende uit Kampen en inmiddels weer woonachtig in Brazilië, Gabi Salterelli. Het is dan toch een beetje onwerkelijk om dan samen met hem ipv in de sportschool in Kampen een espresso en een biertje te drinken in het drukke centrum van Buenos Aires. Maar vooral erg leuk! Gabi laat ons "het echte leven" van Buenos Aires zien en ervaren en hierdoor komen we buiten de gebaande toeristische paden. Daarnaast gaan we zelf ook naar toeristische trekpleisters zoals de wijk Recoleta met de beroemde begraafplaats voor de notabelen en de rijken. Een graftombe kost daar meer dan een gemiddeld appartement in Buenos Aires. Een van de beroemdste "inwoners" is Evita Peron. Wij vinden het indrukwekkend groot en de ene tombe is nog niet luxer en weelderiger dan de ander. Het heeft daarnaast ook iets triest, het willen vasthouden aan status(stand) ook na je leven en het niet kunnen aanvaarden van de vergankelijkheid van zaken zoals een leven. Sommige graftombes zijn erg vervallen en slecht onderhouden en dan zien we nog gewoon de doodskisten onder de glas scherven en puin van het ingevallen dak.... uiteindelijk is het dan toch vergankelijk..Van Buenos Aires vliegen we naar de watervallen van Iguazu op de grenst met Brazilië. Deze enorme watervallen kun je bezichtigen vanaf de Argentijnse kant en ook vanaf de Braziliaanse kant. In Argentinië kom je dichterbij de watervallen en vanaf Brazilië heb je een prachtig totaal beeld van de verschillende watervallen. Wat ons betreft beide erg mooi en de moeite waard. We ervaren dat Brazilië toch ook weer een ander land is dan Argentinië en de mensen zijn ook anders in gedrag. Het land kampt momenteel met veel problemen en in sommige delen van het land is het op dit moment een No Go gebied. Vlak voordat we de oversteek vanuit Argentinië maken horen en lezen we dat in de provincie Espirito Santo, ten noorden van Rio de Janeiro, de politie is gaan staken en het geweld enorm is toegenomen. Anarchie kun je wel zeggen met in één weekend honderd moorden.... in de hoofdstad Vittoria. 5 keer meer dan normaal lezen we maar dat betekent dus dat er anders 20 moorden in een weekend worden gepleegd... uhh....Gelukkig is Brazilië een erg groot land en wij hebben onze reis gepland van Iguazu naar Praia de Pipa een leuke kustplaatsje 80 km ten zuiden van Natal. Uiteindelijk zijn we ruim 3000 km verwijderd van de brandhaarden...De mensen in Pipa zijn erg aardig en het is er helemaal veilig. 's Avonds op straat lopen met de vele restaurants en bars is geen probleem. Er heerst een goede sfeer en de verschillende stranden zijn helemaal goed. Eén strand, Praia de Golfinos, staat bekend om de dolfijnen die daar in de baai rondzwemmen en als je geluk hebt komen ze aardig dicht bij en.... dat geluk hebben wij de 2e dag al!! Op nog geen 3 meter afstand zwemt rustig een groepje van 4 dolfijnen voorbij alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Prachtig! Al met al een prima plek om onze laatste 3 weken van de reis af te sluiten. Want we zijn inmiddels op weg naar Nederland. Dit verhaal schrijven we op het vliegveld van Natal. Onze nachtvlucht zal via Lissabon naar Amsterdam gaan. Time flies.... het was wederom een fantastische reis met veel indrukken en ervaringen. En we zijn klaar om weer terug te komen in Nederland en op zoek te gaan naar nieuw en leuk werk! En daarnaast zien we er natuurlijk naar uit om familie en vrienden weer te begroeten.

Wij willen iedereen bedanken die ons hebben gevolgd en/of berichten hebben gestuurd. Het heeft ons op een mooie en goede manier de verbinding met onze roots in stand gehouden en dat maakt de thuis komt gemakkelijker!

Wellicht tot een volgende reis!

Hasta Luego!
Berryl en Reinder

1. Greetje:
    11 maart 2017
    Tja, aan alles komt een eind. Fijn dat t weer een geslaagde reis is geweest.
    Goede thuiskomst!
    Groetjes Greetje
  2. Ester Visser:
    12 maart 2017
    Ahhhh wat jammer, het lezen van jullie verhalen houdt op.
    Fijn dat jullie zo'n mooie reis hebben gemaakt.
    Welkom thuis

Groetjes Ester
  3. Henk en Elly:
    20 maart 2017
    Ja het zit er weer op en we hebben genoten van al jullie mooie reizen en belevenissen.
    Prachtig om het mee te maken en ons mee te laten genieten.
    Maar inmiddels weer thuis in jullie fijne woning waar wij weer gebruik van mochten maken
    Veel werkplezier de komende tijd en we blijven jullie volgen.
    Groetjes Henk en Elly